Website update - V2

After several days of work, I've finally finished the second big update of my website! The French and English versions of my website are now completely updated and available online.

I've completely rewritten and reorganized the home page; instead of a short general description without images, you'll now find a general presentation of my entire career. This was my old “About” section, which I've completely reworked.

The “My Work” section now features 3 new maps. Made for Joseph Bohbot, they illustrated two of his articles on the geopolitics of gold in Kenya, published in the magazines L'Afrique Contemporaine and L'Espace Politique. You can find them here.

3 new sections have also been added:

- Awards and publications

- Works available in open source

- Designs & Arts

Awards and publications presents all published awards, publications, maps, dataviz and infographics. In addition to their title, the newspaper (or website) in which they were published is indicated, as well as the languages in which they are available.

Works available in open source lists all my maps and scientific works available under Creative Commons license and freely reusable. As in the previous section, in addition to their titles, the languages available for download are indicated. A general link allows you to retrieve all referenced productions. Don't forget to read the license accompanying each work: while some may be reused for commercial purposes (CC BY 4.0 license), others are explicitly forbidden (CC BY-NC-SA 4.0 license).

Designs & Arts showcases my various designs and artistic productions created in parallel of my cartographic work.

Finally, I've taken the opportunity to update all the links on the website; no dead links should exist anymore.

Feel free to explore my new website! If you notice any errors, omissions or broken links, please let me know, and I'll try to correct them as soon as possible!

My website : https://eng.cartodataviz.eu/

---------------------------

Mise à jour du site internet - V2

Après plusieurs jours de travail, j’ai enfin terminé la V2 de mon site internet ! La version française et anglaise de mon site web est maintenant complètement actualisée et disponible en ligne.

J’ai entièrement récrit et réorganisé la page d’accueil ; au lieu d’une petite description générale sans image, vous y trouverez désormais une présentation générale revenant sur l’ensemble de mon parcours. J’ai repris à l’origine mon ancienne section « À propos », que j’ai entièrement remaniée.

La section « Mes Réalisations » se dote de 3 nouvelles cartes. Réalisées pour Joseph Bohbot, elles ont illustré deux de ses articles sur la géopolitique de l’or au Kenya, paru dans les revues L’Afrique Contemporaine et L’Espace Politique. Vous pouvez les retrouver ici.

3 nouvelles sections ont de même été rajoutées :

– Mes prix et publications

– Mes travaux disponibles en open source

– Designs & Art

Mes prix et publications présentent l’ensemble des prix, publications, cartes, dataviz et infographies publiés. En plus de leurs titres est indiqué le journal (ou le site internet) ou elles furent publiées, ainsi que les langues dans lesquelles elles sont disponibles.

Mes travaux disponibles en open source listent l’ensemble de mes cartes et travaux scientifiques disponibles sous licence Creative Commons et librement réutilisable. Comme pour la section précédente, sont indiquées, en plus de leurs titres, les langues disponibles au téléchargement. Un lien général vous permet de récupérer l’ensemble des productions référencées. N’oubliez pas de bien lire la licence accompagnant chaque œuvre ; si certaines peuvent être réutilisées dans le cadre d’une utilisation commerciale (licence CC BY 4.0), d’autres le sont explicitement interdite (licence CC BY-NC-SA 4.0).

Designs & Art expose mes différents designs et productions artistiques réalisées en parallèle à mes travaux cartographiques.

Enfin, j’en ai profité pour actualiser l’ensemble des liens du site internet ; plus aucun lien mort ne devrait maintenant exister. 

Sentez-vous livre d'explorer mon nouveau site web à votre guise ! Si vous remarquez des erreurs, des oublis ou des liens ne fonctionnant pas, n’hésitez pas à me les reporter, j’essayerai de les corriger au plus vite !

Mon site internet : https://cartodataviz.eu/


Comments

Popular posts from this blog

Launching my Blog !